Think – Een nieuw elan voor de Continental Black Chili Driving Experience

Think – Een nieuw elan voor de Continental Black Chili Driving Experience

Na enkele succesvolle jaren “Continental Black Chili Driving Experience” was het format van de activatiecampagne toe aan een frisse innovatieve wind. De reden: de focus ging volgens Continental te veel naar de supercars waardoor de banden zelf en de link met het merk wat op de achtergrond raakten.

Naast het introduceren van nieuwe online communicatie en activatiekanalen was onze opdracht om het vizier opnieuw juist te stellen en met een gezonde dosis goesting het format te herlanceren.

Een nieuw elan voor de Black Chili Driving Experience

Wat waren de objectieven?

  • Het vinden van een innovatief concept en strategie voor de Black Chili Driving Experience in 2017 (en de komende jaren)
  • Het herleggen van de focus van de supercars naar de Continental-banden (zowel visueel als conceptueel)
  • Het maximaliseren van het aantal voor-inschrijvingen voor de Black Chili Driving Experience
  • De ingeschreven teams zoveel mogelijk aanzetten om de volledige activatiecampagne te doorlopen
  • De optimalisatie van het bereik op de online kanalen zoals bv. Facebook en de website
Wat waren de objectieven?
Concept

Create - Black Chili concept 2.0

Na een diepgaande brainstorm en conceptfase gaven we de Continental Black Chili Driving Experience 2017 een frisse en geüpdatete look & feel die zowel rekening houdt met de reeds bestaande identiteit als de verschillende objectieven van de activatiecampagne.

Onze studio creëerde een nieuw performant campagnebeeld en bijhorende teasende slogans die doorgetrokken werden in de volledige communicatiestrategie van de Black Chili Driving Experience.

Make – All-in met een nieuwe website

De oude Black Chili-website werd vervangen door een nieuwe full-responsive versie die de nieuwe aanpak van de activatiecampagne belichaamt.

In 2 opeenvolgende ontwikkelingsfases werd zowel de visuele identiteit als de strategische en technische aanpak van de activatiecampagne opgezet. Hierdoor werd een heel nieuwe wedstrijddynamiek aan het format gegeven.

Het resultaat was een performante website die specifiek gebouwd werd om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van de Black Chili Driving Experience.

Website
Social Media

Share – met Facebook & Google in de hoofdrol

Om de activatiecampagne aan momentum te laten winnen, ontwikkelden onze onlinemarketingexperten aantrekkelijke en teasende advertenties voor zowel Facebook als Google. Die trokken de volledige Black Chili-campagne van 2017 op gang en zetten geïnteresseerde deelnemers aan om te pre-registreren voor de Black Chili Driving Experience.

Simultaan met de lancering van de nieuwe website gingen we eveneens all-in met een volledige banneringcampagne op tal van affiliate platformen en websites.

Connect – Ook offline werd niet vergeten

Offline werd de Continental Black Chili Driving Experience kracht bijgezet door op de verschillende fietsevents van Continental (Continental Cycling Heroes Tour) een wervende guerrillacampagne te lanceren met statische stickers.

Bovendien ontwikkelde het Communicatiehuis speciaal een aangepaste Black Chili mini-site voor iPad die extra inschrijvingen genereerde via hostessen op de verschillende fietsevents.

Sticker
Horses

Met meetbaar resultaat

Onze inspanningen leverden maar liefst 1363 pre-registraties op, 406 actief deelnemende teams en 944 opgeloste challenges!

Bent u ook op zoek naar een activatiecampagne mét resultaat? Neem dan nu contact op met ons!

Een innovatief concept en strategie voor de Continental Black Chili Driving Experience 2017.

Contacteer ons

Heeft u een vraag of wenst u bijkomende informatie?
Laat een bericht na, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Contacteer ons

Share this post