Integraal merkbeleid dat de kernwaarden omhelst

In het kader van een fusie van enkele sociale woonmaatschappijen in de regio Gent, kregen wij de opdracht om een nieuw merk te lanceren. De nieuwe organisatie vraagt in de eerste plaats om een nieuwe naam, maar ook om een nieuw logo, huisstijl, communicatiestrategie rond brand awareness, … Kortom, een integraal merkbeleid. Onze doelstelling? Een nieuw merk creëren dat de kernwaarden van de organisatie omhelst.

Dimensa: nieuwe merknaam die de corporate identity weerspiegelt

Claerhout Communicatiehuis heeft zich, in de zoektocht naar een nieuwe merknaam, opgesteld als een neutrale partner vanuit communicatief oogpunt. Resultaat? Een sterke naam die de corporate identity van de nieuwe organisatie perfect weerspiegelt. ‘Mens’ en het maatschappelijk engagement van de organisatie staan doelbewust centraal. De korte, krachtige én catchy naam ‘Dimensa’ omvat de essentie en visie helemaal.

Dimensa is meer dan een catchy nieuwe naam: het is een nieuw merk dat de essentie en visie van de organisatie helemaal omvat.

Sterke brand identity dankzij nieuw logo, huisstijl en merkbelofte

De nieuwe merknaam komt helemaal tot zijn recht dankzij de creatie van een sterke brand identity. In de eerste plaats ontwerpen we een nieuw logo met bijpassende en visueel zeer aantrekkelijke huisstijl. Daarnaast hebben we dit nieuwe brand design aangevuld met een heldere merkbeloft, voorzien van een gepaste tone-of-voice.

Brand awareness en draagvlak creëren binnenin de organisatie

Een sterk merkbeleid beperkt zich niet tot de creatie van een nieuwe naam en brand design. Het is ook cruciaal dat de merkbelofte intern door de hele organisatie begrepen, gedragen en gepromoot wordt. De bekendmaking van ‘Dimensa’ met een duidingsvideo en infobrochure, resulteert in enthousiaste én fiere medewerkers. Deze interne brand awareness vormt het draagvlak voor de externe communicatie.

Corporate branding online verspreiden naar de buitenwereld

De volgende stap is om de corporate branding te verspreiden naar de buitenwereld. We informeren zowel de interne medewerkers als de klanten en prospecten. Daarvoor bouwden we, in afwachting van de officiële lancering van Dimensa, een tijdelijke transitiepagina.

Brand communication vertalen in een geslaagd offline verhaal

Ten slotte lanceren we naast een infobrochure, een magazine om (potentiële) huurders, kopers, leners én interne medewerkers te informeren over de nieuwe samenwerking. Roll-up banners, beachvlaggen, gadgets, camionetten, … ze worden allemaal uitgerust met het nieuwe logo in de nieuwe huisstijl. Zo slagen we erin om de brand communication van Dimensa ook te vertalen naar een krachtig offline verhaal.

Contacteer ons

Heeft uw organisatie of bedrijf ook nood aan een nieuwe naam, een nieuw logo, of een volledig nieuwe huisstijl? Onze strategen, designers, foto- en videografen staan voor u klaar! Claerhout Communicatiehuis staat garant voor perfecte communicatie met meetbaar resultaat.

Contacteer ons

Share this post