welktypebenjij

Herpositioneren met aangepaste visuele identiteit

De Diabetes Liga is sinds haar ontstaan (1943) uitgegroeid tot een kwaliteitsvolle en gedreven organisatie. Over de decennialange waardevolle inzet rond de zorg en de levenskwaliteit van mensen met diabetes bestaat geen twijfel. Toch wou de Diabetes Liga een nieuwe wending geven aan het merk. Om haar maatschappelijke waarde scherper te positioneren en dat meteen ook te vertalen in een aangepaste visuele identiteit, deed de Diabetes Liga beroep op het Communicatiehuis.

Van ‘hard assets naar living assets’

De waarderingscriteria van merken vormen een evoluerend gegeven. Meer en meer zien we dat er een verschuiving is van ‘hard assets’ naar ‘living assets’: het merk en de medewerkers die zich inzetten voor het waarmaken van de merkbelofte. Het succesvol verbinden van mensen rond merken is dan ook een belangrijk strategisch gegeven. Een mens-gedreven merk wordt gedreven door merk-gedreven mensen die de persoonlijkheid van een organisatie tot leven brengen en op die manier de doelgroepen van een organisatie met elkaar verbinden.

girlinacircle

Diabetes Liga informeert, staat steeds klaar met raad en daad

logo_in_body

Sleutel tot sterke merkcultuur

Het is dus niet toevallig dat ‘informeren, connecteren en mobiliseren’ de baseline vormt van een vernieuwde Diabetes Liga waar de verpersoonlijking van het merk mensen gaat aanspreken. Het is de sleutel tot een sterke merkcultuur, maar ook tot een beeldvorming die vanuit een empathische houding mensen met diabetes en hun familieleden, vrijwilligers, mensen zonder diabetes, de professionele hulpverleners en de industriële partners met elkaar gaat verbinden.

Diabetes Liga connecteert, want samen staan we sterker

Basiselementen

Herkenbaar, praktisch, geloofwaardig en tegelijk ook veelzijdig. Vier basiselelementen die het nieuwe logo kenmerken en een vertaling vormen van de warme, empathische organisatie die de Diabetes Liga wil zijn. Ondersteund door de herkenbare blauwe kleur en verweven met een blauwe cirkel, de universele symbolen voor diabetes, vormde dit nieuwe logo het startpunt voor heel wat communicatietools.

imacmockup

Diabetes Liga mobiliseert, meer dan ooit brachten we mensen in beweging

rollup_mockup

Weerspiegeling van de kernwaarden

Briefpapier, email handtekening, presentatiemap, slide deck, roll ups, business cards en vlaggen… alles staat in het teken van de nieuwe, krachtige huisstijl die vertrekt vanuit een coherente vormgeving en een weerspiegeling van de kernwaarden waar de Diabetes Liga voor staat.

Zintuiglijke ervaring

Sluitstuk van de offline tools is een vernieuwd magazine. Print is nog altijd een belangrijk contentkanaal. Zeker voor een ledenvereniging biedt dit een vorm van binding die bij de vluchtigheid van online media vaak niet mogelijk is. Bladeren, artikelen doornemen, foto’s bekijken… het is een zintuiglijke ervaring die meer dan ooit aanstuurt op een toegewijde relatie tussen de Diabetes Liga, het merk en de mensen.

magazine-pages

Contacteer ons

Heeft u een vraag of wenst u bijkomende informatie?
Laat een bericht na, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Contacteer ons

Share this post