Honda, gebouwd om lang mee te gaan

Geen tuin is hetzelfde, geen onderhoudsklus idem. Als grootste motorenfabrikant ter wereld maakt Honda Power Equipment al 40 jaar voor elk type tuin passende powertools. Altijd innovatief, wat mooi uitkomt, want een Honda gaat lang mee. Honda’s state of the art producten zijn stil, veilig, handig en veelzijdig, maar natuurlijk ook krachtig, én: Duurzaam Ontworpen. Van de slimme robotmaaier Miimo tot zitmaaiers met viertakmotoren die brandstof optimaal en schoon verbranden voor een lage uitstoot en lange levensduur.

All-round offline en online concept

Het Communicatiehuis maakte een een all-round overkoepelend concept voor online promotie van Honda Power Equipment, dat zich ook goed visueel moest vertalen naar offline (bijv. fysiek bij de dealerships). Daarbij werd creativiteit en innovatie gebalanceerd met de herkenbare huisstijl van Honda, en moest het bovendien via een unieke visual per actie vertaalbaar zijn.

allroundconcept

Een creatief en innovatief concept in herkenbare, heldere huisstijl, per actie visueel vertaald

cashback banner

Performante 360 campagne

Drie specifieke dealer-acties werden in de campagne opgenomen, waaronder een cashback-promotie, een verruimde garantie en een bonusproduct, voor verschillende Honda apparaten. Geïntegreerd werd het concept via sterk en uitgepuurd point-of-sales materiaal (POS) vertaald in totems, raamstickers, posters en displays voor op en aan de verschillende machines. Van grafisch tot tekstueel tot de geproduceerde middelen: alles kon Het Communicatiehuis in-house produceren.

Online gealigneerde promotie

Een gemaximaliseerde campagne zoekt ook de consument op waar hij zich verder informeert: online. Naast de offline dragers en POS-materiaal creëerden we ook al het online communicatie materiaal. Landingspagina’s voor de drie verschillende promoties, remarketing banners in alle verschillende formaten, aangepaste website visuals, Facebook advertenties, niets werd vergeten.

cashback offline

Video is the new king of content

Video advertenties, je kan er tegenwoordig niet meer naast kijken. Ook hierop hebben we voor Honda ingezet en performante, visueel gealigneerde video-ads opgemaakt die bij de acties aansloten. Via doelgerichte targeting bereikten we de mensen die tot de juiste doelgroep behoren, waardoor meteen de potentiële klanten werden aangesproken.

Timing is everything

Vanzelfsprekend moest dit concept gelanceerd worden in het juiste seizoen: het tuinseizoen! Ondanks de ambitieuze deadline, de brede realisatiescope en een meerlandige- en meertalige doelgroep (België NL/FR, maar ook Nederland) slaagden we erin via zeer performante communicatie naar de klanten en leveranciers toe, de drie sales-acties succesvol te lanceren over alle kanalen. Bovendien kon alles in-house geproduceerd worden.

Contacteer ons

Heeft u een vraag of wenst u bijkomende informatie?
Laat een bericht na, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Contacteer ons

Share this post