startup_bioc

Start-up status ontgroeid

Met Idylla™ kan gebruiksvriendelijk in enkele uren getest worden op melanoom-, darm- en longkanker. Traditionele testmethodes kunnen dagen of soms weken duren. Biocartis is internationaal actief in meer dan 70 landen. Al sinds de prille start-up dagen van het Mechelse high-tech bedrijf mag het Communicatiehuis de communicatie verzorgen.

Rebranding

Binnen deze succesvolle team-up werd besloten dat het hoog tijd was om de branding passend te professionaliseren. De medische kleuren blauw en wit bleven behouden, maar er werd visueel gekozen voor een nieuwe typografie, ontwikkelde iconen én beelden, gericht op de medische doelgroep. De rebrand geeft het merk een volwassen, moderne en internationale uitstraling.

bioc_huisstijl

Een goede samenwerking is van levensbelang

bioc_online

Sterke online aanwezigheid

Met het oog op de internationale groei is sterke online aanwezigheid cruciaal. De website werd herzien op drie hoofdcriteria:

  • Toegankelijkheid: duidelijk design en intuïtieve navigatie;
  • Relevantie: doelgroepgerichte informatie;
  • Geloofwaardigheid: alle relevante medische publicaties centraal te raadplegen.

Vanwege het grote medische belang kan men meldingen instellen voor nieuwe online verschenen publicaties.

Aparte investor website

Investeerders en aandeelhouders zijn ook cruciaal voor het succes van Biocartis. Daarom wordt er gericht met hen gecommuniceerd via een eigen investor website.
Deze bestaat uit 4 delen:

  • Persberichten;
  • Webcasts;
  • Financiële kalender; en
  • Downloads.

Voor landspecifieke persberichten werkten we een restricted access flow uit. Geïnteresseerden ontvangen een melding wanneer de nieuwe bedrijfspresentatie online verschijnt, om te allen tijden de meest recente informatie te hebben.

bioc_investors_noBG
Biocartis social media

Een goede mix aan social media content

Online aanwezigheid gaat verder dan een geoptimaliseerde en gebruiksvriendelijke website. Vandaag de dag moet je als bedrijf ook aanwezig zijn op social media. Zo kan je niet alleen je naamsbekendheid vergroten, maar ook je doelgroep op regelmatige basis informeren. We gaven Biocartis tips voor een goede mix aan kwalitatieve content die haar doelgroep blijft triggeren.

Doeltreffende e-mailmarketing

Het effect van e-mailmarketing is groter dan je denkt. Met een goede aanpak, belandt de juiste boodschap bij de juiste doelgroep. Daarnaast wil Biocartis in het oog springen tussen de vele mails in de mailbox. Een opvallend onderwerp, duidelijke call-to-actions en een mooie lay-out zijn de sleutels voor een doeltreffende nieuwsbrief.

Biocartis nieuwsbrief
bioc_brochure

Offline communicatie en ontmoeting

Medische informatie is vaak overvloedig. Biocartis communiceert daarom doelgroep- en productgericht. Via afzonderlijke product leaflets, technische sheets, brochures gericht op oncologen of pathologen. Via digitale en papieren uitnodigingen voor workshops, diverse lokale én internationale beurzen.

Ontmoeting – beurzen / events

In Mechelen worden de cartridges geproduceerd én bevindt zich een demo room waar het Idylla™ platform live getest kan worden. Daarnaast is Biocartis jaarlijks aanwezig op diverse lokale én internationale beurzen om nieuwe samenwerkingsverbanden te sluiten. Afhankelijk van het type beurs wordt er een grote beursstand, lumawand of diverse roll ups voorzien.
Ook anno 2020 is ontmoeting cruciaal, of misschien wel crucialer dan ooit.

bioc_beursstand
bioc_samensterk

Samen één team

In nauw teamverband met Biocartis ondersteunt het Communicatiehuis veelzijdig alle benodigde communicatie. Van online, inclusief uitgebreide maandelijkse rapportages, tot offline, tot zelfs de lumawanden, roll-ups en beursstanden. Zo kan Biocartis zich onbezorgd focussen op hun levensbelangrijke taak.
Wilt u ook uw team versterken? Contacteer ons

Contacteer ons

Heeft u een vraag of wenst u bijkomende informatie?
Laat een bericht na, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Contacteer ons

Share this post