fusioneren

Fuseren is... communiceren!

De fusie tussen het Zwitserse Schaetti en Belgische Dakota resulteert in één van 's werelds grootste spelers in de sector van lijmpoeders en coatings. Een nieuwe naam en bijhorende corporate branding vormden dan ook een belangrijk agendapunt. Het Communicatiehuis, dat al heel wat strategische marketing en communicatiecampagnes heeft uitgewerkt, werd aangesproken om de nieuwe naam te ontwikkelen en in functie van de nieuwe corporate branding ook aangepaste communicatietools te ontwikkelen.

Nieuwe naam, nieuw begin

Na het ontwikkelen van een long- en shortlist, werd de naam Fixatti als beste keuze weerhouden. Omdat er in ‘Fixatti’ een aantal belangrijke eigenschappen van de nieuwe onderneming tot uiting komen, werd dit door de stuurgroep van het fusieproject formeel aangeduid als nieuwe naam.

FIX Praktische oplossingen voor kleefmiddelen en coatings
AT Klanten profiteren van de expertise in een breed gamma toepassingen (Applications) en technologieën (Technologies)
TI De nieuwe onderneming staat voor Teamwerk en Innovatie

FIXATTI. Na de fusie meteen één van 's werelds grootste spelers in de sector van de lijmpoeder en coatings

stakeholders

Stakeholders

Tijdens een fusie is communicatie van cruciaal belang. Als tweede belangrijk punt werd beslist de stakeholders zo accuraat mogelijk in te lichten en meteen de juiste informatie te geven. Het Communicatiehuis zorgde voor een internationale campagne die klanten, leveranciers en andere stakeholders de nodige informatie bezorgde. Stakeholdercommunicatie zorgt namelijk niet alleen voor vlottere processen in de post-fusie periode, het creëert ook een strategische hefboom naar een breder en noodzakelijk draagvlak rond de fusie.

Strategische stakeholder communicatie is een belangrijke succesfactor bij een fusie

Offline nog steeds relevant

Tenslotte zorgde het Communicatiehuis ook voor enkele offline communicatietools. Innovatieve salesbrochures, een aangepaste beursstand, leuke business cards… offline tools die zorgen voor synergie met de online tools, maar die ook voor een extra contactmoment zorgen en klanten triggeren om contact op te nemen met het Fixatti-team.

offline

Contacteer ons

Heb je fusieplannen? Neem contact op, want communicatie is een cruciaal onderdeel van een geslaagde fusietraject. We helpen je niet alleen op weg met de concrete communicatietools, maar ook met de strategische aspecten van fusiecommunicatie.

Contacteer ons

Share this post