Agribex

Trouwe partner in alle communicatie

Agribex, de grootste professionele beurs voor landbouw en groenvoorziening in België, blies onlangs 70 kaarsjes uit. Op zijn tweejaarlijkse editie in december 2017 was Brussels Expo opnieuw gastheer voor ruim 100.000 bezoekers en meer dan 350 exposanten. Het Communicatiehuis is al jaren een trouwe partner van Agribex, dus tekenden wij opnieuw voor alle online en offline communicatie.

Tweejaarlijkse land- en tuinbouwbeurs was opnieuw een groot succes na doelgerichte cross-mediale campagne

De website als motor van de campagne

Een gebruiksvriendelijke website, waar bezoekers makkelijk hun tickets kunnen bestellen, vormt de motor van een geslaagde beurscampagne. Voor Agribex ontwikkelden we een nieuwe, nog performantere website in Drupal 8 met een duidelijke focus op de drie doelgroepen van de beurs: akkerbouw, veeteelt en tuin & groene zones.

Agribex iMac
art direction fedagrim

De weg naar een nieuwe visuele identiteit

Een website kan maar aantrekkelijk zijn als hij ook visueel in het oog springt. En een nieuwe website betekent een nieuwe visuele identiteit. Voor elk van de drie belangrijkste onderdelen van de beurs ontwierpen we een passende visual. De drie visuals samen vormen op hun beurt tegelijk een coherent geheel.

E-mailmarketing naar het juiste doelpubliek

Ook binnen onze online marketing werd die opdeling in drie doelgroepen behouden. We stuurden elektronische nieuwsbrieven naar elk van hen en maakten daarbij ook nog eens het onderscheid tussen exposanten en bezoekers. In diverse waves bereikten we iedereen die tot het publiek van Agribex behoort. De juiste boodschap naar de juiste doelgroep op het juiste moment!

Fedagrim iPad
Agribex Instagram

Een sterke community vraagt sterk community management

Koning video speelde de boventoon op social media. Dagelijkse videoverslagen van de beurs op YouTube met ondersteuning via Facebook en Twitter vormde slechts een deel van het community management. Een ander deel focuste in het bijzonder op het vergroten van die community. Specifiek om de jongere boeren te bereiken schakelden we voor het eerst Ă©n met succes Instagram in.

Offline campagne speelt in op herkenbaarheid

Met verschillende advertenties, opgemaakt naar de visuals van de drie doelgroepen van de beurs en gepubliceerd in relevante vakbladen, werden ook offline alle middelen ingezet om de beurs bij zijn doelpubliek aan te kondigen. Aangezien de huisstijl van de advertenties in het verlengde lag van de website speelden we daarbij ook in op de herkenning.

fedagrim brochure
agribextractor

De community laat van zich horen

Je prikkelt het publiek nog meer als je het een rol laat spelen. Dus organiseerden we de Agribe-X-Tractor-actie. Deelnemers stuurden een foto in en konden meedingen naar de prijs van mooiste tractor. Met bijna 50 inzendingen en ruim 12.000 stemmen werd dit een groot succes. Een bezoekersenquĂȘte waarbij gepeild werd naar ervaringen op de beurs bood dan weer uitstekende info met het oog op de volgende editie.

Contacteer ons

Hebt u ook een event dat u graag sterk in de markt wil zetten bij zijn juiste doelgroep? Wij werken uw online en offline campagne van start tot finish voor u uit. Contacteer nu het Communicatiehuis.

Contacteer ons

Share this post