Onafhankelijk communiceren

Onafhankelijk communiceren

Earfy is een app die mensen met een gehoorbeperking in staat stelt om onafhankelijk te communiceren. Gesproken tekst wordt in realtime omgezet naar geschreven tekst op het smartphonescherm, waardoor doven en slechthorenden makkelijk deel kunnen uitmaken van elke dagdagelijkse situatie: thuis met familie, op het werk met collega’s of op restaurant met vrienden.

Online en offline lancering

Om het businessmodel voor hun app uit te werken, de lancering voor te bereiden en de verdere communicatie uit te tekenen en op te volgen, deed Earfy een beroep op de strategische marketingaanpak van het Communicatiehuis. In onze launch-strategie voorzagen we zowel in online als offline communicatie.

Online en offline lancering
Key visuals-creatie

Key visuals-creatie

Een goede campagne begint bij een sterk beeld. We ontwikkelden verschillende key visuals die een aantal herkenbare situaties schetsen waarin de app kan worden gebruikt. Via die sterke visuals bereikten we op een inspirerende manier de doven en slechthorenden-community, zowel via diverse online kanalen als gespecialiseerde tijdschriften.

Online communicatie

Via social media en Google-ads maakten we de app bekend bij de doelgroep. Hierbij mikten we in een eerste fase op mensen met een gehoorbeperking in Vlaanderen en Nederland. Ook lokale dovenverenigingen werden betrokken in de communicatie van de app. Via marktonderzoek detecteerden we de beste boodschap en vervolgens vertaalden we die succesformule naar de UK-markt. Daarnaast werd ook de website van Earfy stapsgewijs SEO-proof geoptimaliseerd.

Online communicatie
Offline verspreiding

Offline verspreiding

Onze sterke visuals werden daarnaast ook offline ingezet. Zo ontwikkelden we heldere en overtuigende advertenties die we via gespecialiseerde tijdschriften naar de doelgroep verspreidden. Zo was er onder meer een actie met De Telegraaf, waarbij lezers de app een maand lang gratis konden testen.

Aangepast businessmodel

Na enkele testmaanden werd het businessmodel van de app op ons advies bijgestuurd. Zo kunnen gebruikers blijvend genieten van de voordelen van de Earfy-app en beschikken de ontwikkelaars over gegarandeerde inkomsten om hun handige tool continu te perfectioneren. Intussen wordt de app maandelijks honderden keren gedownload door mensen met een gehoorbeperking of leden van hun familie en onderscheidt Earfy zich als hét hulpmiddel bij uitstek.

Heeft u ook oren naar een sterke online en offline strategie voor uw brand of product? Of bent u op zoek naar op maat uitgewerkte communicatie rond uw app? Contacteer dan nu het Communicatiehuis.

Aangepast businessmodel

Contacteer ons

Heeft u een vraag of wenst u bijkomende informatie?
Laat een bericht na, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Contacteer ons

Share this post