Beeld taboe

Van taboe naar maatschappelijk probleem

Steeds meer artsen hebben te kampen met persoonlijke of financiële problemen en burn-outs. Deze moeilijkheden leiden soms tot verslavingen of zelfs suïcidaal gedrag. De problematiek was taboe binnen de medische sector, maar groeide uit tot een maatschappelijk probleem dat steeds meer aandacht krijgt. De Orde der Artsen deed beroep op het Communicatiehuis om het project “Arts in nood” / “Médecins en difficulté” verder uit te werken, vorm te geven en te lanceren.

De Orde der Artsen neemt haar verantwoordelijkheid op als overkoepelend orgaan

Van project naar een overkoepelend platform

Tijdens een strategische sessie werd de basis gelegd van het project “Arts in nood”. We pasten de brainplotmethodiek toe en brachten hiermee de doelgroepen, waardeproposities, boodschappen en nodige kanalen in kaart. Daaruit resulteerden een missie, visie en waarden die breed en allesomvattend zijn. Met het platform “Arts in nood” wenst de Orde haar pijlen niet enkel te richten op artsen in nood, maar ook artsen in opleiding, de omgeving en de maatschappij in de breedste zin van het woord. We definieerden de drie pijlers van het platform: kennis, hulpaanbod en contact.

Project
Beeldvorming

Van strategie tot concept en beeldvorming

De Orde der Artsen beschouwt het platform “Arts in nood” / “Médecins en difficulté” als een project dat los staat van het tuchtorgaan. Het platform diende met andere woorden een eigen identiteit te krijgen. Aan de hand van een conceptoefening dachten we na over kleurgebruik, herkenning en emotie. Daarop volgde een typografisch logo voor het platform, en een heldere beeldvorming. Als rode draad doorheen het concept werd gekozen voor een maritiem thema.

Online, offline en ontmoeting

Het project werd succesvol gelanceerd met een ideale communicatiemix van online en offline communicatietools zonder het aspect van ontmoeting uit het oog te verliezen. We ontwikkelden een website waarop de drie pijlers zeer prominent aanwezig zijn. Daarnaast werd een leaflet ontwikkeld met een wervend karakter; ondersteund door een meer algemene corporate brochure die een bredere kijk biedt over het opzet en de organisatie van het platform.

Online, offline en ontmoeting
Officiële lancering

Officiële lancering

Het platform werd officieel gelanceerd tijdens een persconferentie in Brussel in het bijzijn en met de volledige ondersteuning van Mevrouw Maggie De Block, Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid. Voor deze officiële gelegenheid ontwikkelden we roll-ups en verzorgden de setup van het LinkedIn-kanaal via dewelke het evenement werd gedeeld met professionals uit de sector. De succesvolle uitrol van het Arts In Nood-platform werd hiermee vervolledigd.

Ook op zoek naar een partner om de juiste identiteit te creëren voor uw project? Neem dan nu contact op met ons.

Contacteer ons

Heeft u een vraag of wenst u bijkomende informatie?
Laat een bericht na, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Contacteer ons

Share this post