thuiskomen

Thuiskomen, da's Bostoen

“Rentrer chez soi", zoals de Fransen zeggen. Ze gaan niet naar huis, maar komen tot zichzelf. En zo verwoorden ze precies wat ze bij Bostoen bedoelen met thuiskomen. Of het nu een projectwoning of een appartement is, iedereen verlangt naar die ene thuis waar je een persoonlijke geschiedenis kan schrijven.

Positonering en perceptie

Bostoen koos voor het Communicatiehuis om deze filosofie te visualiseren en de merkidentiteit op punt te zetten. Sterke merken zijn tenslotte in staat om zich helder en aanspreekbaar te positioneren en tegelijk ook zo gepercipieerd te worden. Precies in dat aspect schuilt de kracht van de campagnebeelden ‘Thuiskomen, da’s Bostoen’.

brand_experience

Een thuis waar je een persoonlijke geschiedenis kan schrijven

merkcultuur

Merkcultuur

Het Communicatiehuis bracht de verschillende aspecten van een merkidentiteit in kaart. De fysieke kenmerken, het persoonlijke karakter van het merk, de algemene merkcultuur, de relaties tussen het merk en zijn klanten, reflecties rond de potentiële doelgroepen en het zelfbeeld van het merk. Deze zes dimensies werden zowel geëvalueerd vanuit een intern als een extern standpunt.

Magic Touch

Het resultaat uitte zich in een aantal begrippen die een mooi startpunt vormden voor de nieuwe campagnebeelden. Icons and Kings, de concept- en creatiedivisie van het Communicatiehuis, ging aan de slag met de aangescherpte merkidentiteit, waarbij ondermeer ‘nabijheid’, ‘respect voor samenlevingsvormen’, ‘value for money’ én een rode ‘magic touch’ uit de bus kwamen.

magic_touch

Een rode ‘magic touch’

visuele_merkidentiteit

Visuele merkidentiteit

Dit resulteerde in een aantal campagnebeelden waarbij de kernwaarden van Bostoen vertaald werden en verwijzen naar de essentie. Naar de oorspronkelijke gedachte, mits één kleine nuance. Bostoen bouwt niet zomaar een huis maar een thuis en plaatst de ‘T’ vóór het huis. Omdat iedereen op zoek is naar die ene plek waar het puurste geluk kiemt: Thuiskomen, da’s Bostoen.

Campagnebeelden

Een campagnebeeld belichaamt vaak het eindpunt van een aantal strategische keuzes, maar vormt tegelijk ook het begin van een nieuw communicatietraject. Een visuele strategie ter ondersteuning van een campagnebeeld kan bijvoorbeeld beginnen met de vraag, waarin ben je als onderneming of als product onderscheidend en waarom is dat echt van belang voor de klant en de doelgroep die je wil bereiken.

campagnebeelden
visuele_strategie

En hoe kan je vervolgens via een multichannel aanpak dat campagnebeeld via verschillende dragers en media gaan distribueren, zodat de klant hier ook een persoonlijke toegevoegde waarde in herkent? Door te kiezen voor een consistente visuele strategie zal je campagnebeeld onderscheidend gaan communiceren en doelstellingen bereiken. Wilt u ook een sterk campagnebeeld? Contacteer ons

Contacteer ons

Heeft u een vraag of wenst u bijkomende informatie?
Laat een bericht na, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Contacteer ons

Share this post