Merkbekendheid vergroten: van strategie tot concept en creatie

Uniroyal laat een marktonafhankelijk onderzoek verrichten om te peilen naar de brand awareness van hun merk. Wat blijkt? De tijd is rijp om het merk en waar het voor staat (opnieuw) sterk in de markt te zeten. Een brand awareness campagne is the way to go. Als start definiëren we – op basis van de studie – de segmentatie van de doelgroep en de USP’s.

Uniroyal, dé regenband: merk positioneren met sterke beeldvorming en copy

Een succesvolle brand awareness campagne staat of valt met een sterke positionering en beeldvorming van het merk. We hanteren daarvoor de strategische principes van het Brand Identity Prism. Op basis van cijfers en data leggen we enerzijds vast met welke kenmerken en waarden de (potentiële) klanten het merk Uniroyal associeren. Anderzijds constateren we hoe het merk zichzelf percipieert én gepercipieerd wil worden. We duiken vervolgens de conceptuele fase in met verschillende beeldpistes, voorzien van passende en krachtige copy.

Conceptuele beeldvorming in dialoog met de klant én doelgroep

De volgende stap is het concept verder uitwerken in dialoog met de klant én doelgroep. We creëren in deze fase enkele creatieve beeldpistes, die elk vanuit een andere invalshoek het DNA van het merk correct visualiseren, altijd verpakt met een sterke slogan. Deze laten we valideren door de doelgroep: de boodschap die volgens hen – zowel visueel als inhoudelijk – het meeste triggert én matcht met het merk, laat ons toe om samen met de klant het concept finaal af te kloppen. Het resultaat? Een haai die door de regenband van Uniroyal zwemt en zo de Shark Skin Technology tot leven brengt, met aandacht voor budget.

Met geavanceerde beeldmanipulatie creëren we het perfecte beeld

Tijd om het concept verder uit te werken tot in de diepste details, waarbij we het perfecte kleurenverloop, de ideale tonaliteit,… vastleggen. Vervolgens kunnen we alles productietechnisch perfectioneren, zodat we beelden bekomen van de allerhoogste kwaliteit. Niet alleen het campagnebeeld maar ook alle losse visuele elementen – de haai, de band, het water,.. zijn afgewerkt met geavanceerde beeldmanipulatie. Daardoor is het mogelijk om in de volgende fase de beelden te verspreiden op alle mogelijke dragers, zonder enig kwaliteitsverlies, in de distributiefase. Zowel statische als dynamische beelden.

We lanceren een grootschalige maar gerichte distributiecampagne

De voorlaatste – en zeer cruciale – stap van de brand awareness campagne, is de distributie. We gaan daarbij zeer strategisch te werk. Enerzijds selecteren we de juiste (social) media mix, waarbij inzetten op alle relevante kanalen. Van online (video)advertenties tot grote billboards, out of home reclamepanelen, display ads, … We selecteren de juiste kanalen om onze doelgroep te bereiken, zodat we niet alleen een groot maar ook gericht bereik hebben.

We gaan all-in met out-of-home en point of sales

Een awareness campagne vraagt om een strategie waarbij je all-in gaat, dus zowel online als fysiek alle geschikte mogelijkheden benut om de doelgroep te bereiken. We doen dat enerzijds met out of home: zowel statische als dynamische banners spelen hun rol in het vergroten van de brand awareness van Uniroyal. Anderzijds zetten we ook in op Point of Sales, zo bereiken we de doelgroep op het cruciale moment dat ze aankoopintentie tonen.

Contacteer ons

Heeft uw organisatie of bedrijf ook nood aan een nieuwe naam, een nieuw logo, of een volledig nieuwe huisstijl? Onze strategen, designers, foto- en videografen staan voor u klaar! Claerhout Communicatiehuis staat garant voor perfecte communicatie met meetbaar resultaat.

Contacteer ons

Share this post