De psychiatrische centra Sint-Camillus en PC Caritas genieten een grote bekendheid in het Gentse, focussen op geestelijke gezondheidszorg in al zijn facetten en begeleiden zorgvragers in elke levensfase. Dat beiden ooit de krachten zouden bundelen leek dus in de sterren geschreven. Aan het creëren van zo’n nieuwe identiteit gaat evenwel een heel emotioneel traject vooraf.
Een voor de hand liggende fusie
Nieuwe identiteit als sterk merk
Het Communicatiehuis stond in voor de corporate branding. We bedachten samen de naam KARUS en goten de nieuwe identiteit in een overzichtelijke brochure. Zo verkregen de medewerkers, de patiënten en hun familie en andere zorginstellingen een duidelijke kijk op de toekomst.
KARUS staat als een rots in de branding & die kracht vind je terug in het logo
KARUS, een naam die alles zegt
De naam KARUS verwijst naar de Engelse woorden ‘care’ en ‘us’. Samen, als team, draagt KARUS zorg voor de zorgvragers.
KARUS is tevens een letterwoord, gevormd uit de waarden van de organisatie: Kwaliteit, Anders & Innovatief, Respect, Uw zorgvraag, Onze opdracht, Specialist in de sector
Een baseline met een ambitieuze insteek. In een sterk evoluerende sector wil KARUS bijdragen aan een degelijk, resultaatgericht en wetenschappelijk onderbouwd psychiatrisch en psychotherapeutisch behandelaanbod voor zorgvragers van alle leeftijden. De psychiatrie van morgen vandaag. Die ambitie zit vervat in de nieuwe baseline ‘Toonaangevend in geestelijke gezondheidszorg’.
Een logo als een rots in de branding
Het nieuwe logo heeft een sterke uitstraling en weerspiegelt de rol die KARUS vervult voor zorgvragers. De stevige blokletters symboliseren bouwstenen voor de toekomst, terwijl de rode kleur de warmte en passie ademt, waarmee de medewerkers hun job uitoefenen. De verschillende roodtinten verwijzen ten slotte naar de diversiteit aan behandelingen en doelgroepen.
Een logo als een rots in de branding
Het nieuwe logo heeft een sterke uitstraling en weerspiegelt de rol die KARUS vervult voor zorgvragers. De stevige blokletters symboliseren bouwstenen voor de toekomst, terwijl de rode kleur de warmte en passie ademt, waarmee de medewerkers hun job uitoefenen. De verschillende roodtinten verwijzen ten slotte naar de diversiteit aan behandelingen en doelgroepen.
Gebruiksvriendelijke website
Elke website wil surfers met een minimum aan clicks naar de juiste informatie leiden. Voor een site die bezocht wordt door mensen in nood is dit een absolute vereiste. In overleg met Sint-Camillus en PC Caritas slaagden we erin de meest relevante elementen te bepalen. Zo kwamen we tot een holistische analyse, waarbij het zorgaanbod en de doelgroepen centraal staan.
Ontdek het ruime zorgaanbod van KARUS: www.karus.be
Contacteer ons
Heeft u een vraag of wenst u bijkomende informatie?
Laat een bericht na, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.