De weg naar het efficiënt vermarkten van uw product of dienst.

Hoe zorgen we ervoor dat uw doelgroepen uw product of dienst aanschaffen? Hoe zorgen we ervoor dat dit gebeurt binnen een kader van waardecreatie? Hoe genereren we conversie binnen een langetermijnvisie?

Een efficiënte sales-strategie, gekoppeld aan een pragmatische, maar doelgerichte conversiestrategie kan het verschil maken tussen succes boeken of falen.

Het Communicatiehuis buigt op jaren ervaring in verschillende sectoren als het aankomt op sales- en conversiestrategieën. Voor elke klant maken we een grondige analyse en geven we ons gefundeerd advies. Concreet en to the point. Klantsegmenten, waardeproposities, (media)kanalen en relaties worden onder loep genomen. Het resultaat? Een onderbouwde strategie die uw slaagkansen in uw markten drastisch verhoogt.

Onze diensten: Sales strategieOnline conversiestrategieënMedia strategieCompetitor analysis

Sales strategie

Het belang van communicatie in uw sales-strategie

Uw verkoopsdoelstellingen bereiken op de meeste efficiënte manier. Daarbij kunnen wij u helpen. Claerhout Communicatiehuis focust op het communicatie-aspect binnen een sales-strategie. Welke bouwstenen zijn aanwezig? Welke heeft u over het hoofd gezien of kunnen verder uitgebouwd worden?

We starten de oefening met een grondige analyse van uw salesorganisatie. Zowel strategisch als operationeel. We gaan na in welke mate communicatie al dan niet bijdraagt tot uw resultaten. Waar en hoe kunnen we bijsturen?

Claerhout Communicatiehuis geeft u hands-on advies. Kleine aanpassingen die een wereld van verschil maken. Of een compleet nieuwe visie op uw salesmodel.

Sales strategy

Online conversiestrategie

Online doelstellingen realiseren…

Het internet is vandaag misschien wel het belangrijkste medium om uw marketingcommunicatie doelstellingen te realiseren. Hoe kan u dit bereiken?

  • Hoe zorgt u ervoor dat mensen uw website bezoeken?
  • Hoe zorgt u ervoor dat mensen overgaan tot een aankoop?
  • Hoe zorgt u ervoor dat mensen informatie aanvragen?
  • Hoe zorgt u ervoor dat mensen met u contact opnemen?

Met andere woorden: hoe realiseert u conversie?

We spreken van conversie wanneer uw (potentiële) klanten de door u gewenste acties ondernemen op uw website of landingspagina.

Een website alleen is vandaag niet meer voldoende om (potentiële) klanten over de streep te trekken. Zaken zoals de vindbaarheid van uw website bij zoekrobotten, het online adverteren bij zoekrobotten en websites, het ontwikkelen van alternatieve kanalen en het inschakelen van sociale media zijn minstens even belangrijk.

Claerhout Communicatiehuis gidst u door het boeiende traject van online conversie. Met uw doelstellingen voor ogen ontwikkelen we de juiste conversiestrategie en zorgen voor de ontplooiing ervan.

Conversion strategy

Media strategie

Owned, paid en earned media

U kunt vandaag een breed gamma media inzetten om met uw doelgroepen te communiceren:

  • Owned media
    Al uw eigen communicatiekanalen en -middelen: u bepaalt en controleert zelf de inhoud.
  • Paid media
    Alle aangekochte advertentie- en mediaruimte.
  • Earned media
    Wat anderen zeggen over uw merk of product, ‘mond-tot-mondreclame’. Met de huidige ontwikkelingen in de sociale media krijgen earned media snel en fors meer impact.

Bij Claerhout Communicatiehuis geloven we sterk in de wisselwerking tussen de verschillende mediasegmenten. Binnen het beschikbare budget selecteren we de juiste mediamix om via deze drie mediasegmenten een maximale impact te verkrijgen.

Media strategie

Competitor analysis

Hoe doen uw concurrenten het?

Een duidelijk zicht op de marktaanpak van uw concurrenten kan een onschatbare bron van informatie zijn. Niet om te kopiëren, want dat brengt vaak geen zoden aan de dijk. Maar om op zoek te gaan naar die unieke positie in de markt waardoor u het verschil kan maken. Hoe kan u zich losmaken van de harde concurrentiestrijd?

Claerhout Communicatiehuis analyseert uw concurrenten op een aantal niveaus:

  • Strategische marktkeuze
  • Marktbenadering
  • Inhoudelijke communicatieaanpak
  • Gebruikte kanalen en relaties
  • Inschatting van de aangewende budgettaire middelen

Met de resultaten kunnen we vervolgens aan de slag om uw positionering en profilering bij te sturen.

Competitor analysis

Heeft u een vraag of wenst u bijkomende informatie?

Contacteer ons