Een rebranding van A tot Z als investering voor verdere groei

Lecot, Belgisch marktleider in distributie voor ijzerwaren, heeft Claerhout Communicatiehuis aangesteld om een rebranding van A tot Z uit te werken. Hoe pak je een rebranding aan? Wat zijn de voordelen ervan voor een bedrijf of organisatie? Hoe kan het verdere groei en naambekendheid stimuleren? De case van Lecot bewijst dat een geslaagde rebranding tot mooie resultaten kan leiden.<

Alles start vanuit de merkidentiteit

Hoe begin je aan een rebranding? Alles start vanuit de merkidentiteit: waar staan we en wat brengt de toekomst voor de klanten en medewerkers? Op basis van strategische denkoefeningen en bijhorende brainplot sessies met alle relevante stakeholders, komen we tot de essentie van de brand identity: Lecot is de sterke schakel voor elke vakman in de bouwsector. Een heldere en doordachte merkbelofte.

Een rebranding geeft een boost aan jouw merk!

Visuele identiteit met herkenbare huisstijl én achterliggende boodschap

Dankzij de rebranding heeft Lecot een volledig nieuwe visuele identiteit verkregen, waarmee het zich sterk onderscheidt van de concullega’s. De nieuwe huisstijl draagt bij aan de herkenbaarheid van het merk én het belichaamt – letterlijk en figuurlijk –de merkidentiteit. De achterliggende boodschap is namelijk de volgende: Lecot staat als één team achter de vakman, zo betrouwbaar als zijn eigen schaduw.

Bedrijfskrant voor interne communicatie en employer branding

Een rebranding beperkt zich niet tot de externe communicatie: de communicatie naar interne medewerkers is minstens even belangrijk. Enerzijds bevordert een sterke interne communicatiestrategie het externe succes, anderzijds is het de ideale manier om aan employer branding te doen. Vanuit die optiek hebben we een bedrijfskrant gelanceerd, geschreven voor en door de medewerkers van Lecot.

Herkenbaarheid en merkconsistentie ook in de eventcommunicatie

Ten slotte is het ook cruciaal om de herkenbaarheid en merkconsistentie door te trekken in de eventcommunicatie. De kleuren, lettertypes, beeldvorming met schaduwen,… In hun geheel vormen ze de (evenementen)huisstijl die in één oogopslag duidelijk maakt dat het over Lecot gaat en waar het merk voor staat. Dankzij onze professionele beeldverwerking, is het mogelijk om deze beeldvorming op alle mogelijke dragers te publiceren en te verspreiden, zowel online als offline.

Contacteer ons

Heeft u een vraag of wenst u bijkomende informatie?

Laat een bericht na, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Contacteer ons

Share this post