logo_diabetes

Informeren, connecteren & mobiliseren

Diabetes Liga is hét kenniscentrum rond diabetes in Vlaanderen. Diabetes treft nu al 1 op de 10 Belgen, in 2040 zal dat 1 op 8 zijn. Daarom blijft de organisatie aan de alarmbel trekken.

We mochten eerder de nieuwe identiteit van Diabetes Liga tot in de puntjes uitwerken, maar deze keer konden ze op ons rekenen om hun verhaal de wereld in te sturen. Samen informeren, connecteren en mobiliseren we iedereen die met diabetes geconfronteerd wordt.

Een eerste indruk maak je maar één keer

Om een goede eerste indruk achter te laten, moet je website professionaliteit uitstralen. Diabetes Liga kon op ons rekenen voor een nieuwe gebruiksvriendelijke website. Iedereen vindt snel terug waar hij/zij naar op zoek is: informatie, recepten, activiteiten…

Bij het opbouwen van de website stond de doelgroep centraal: personen met diabetes, hun omgeving, zorgverleners, vrijwilligers, … Ook grafisch klopt het plaatje volledig en springen de call-to-actions meteen in het oog.

ipad_website

Communiceren via een corporate video

Als je online niet wilt achterblijven, dan moet je gebruik maken van video’s. Aan de hand van een corporate video kan je je verhaal tot leven brengen. Voor de corporate video van Diabetes Liga schreven we het volledige scenario uit. Om de mensen mee te nemen in het verhaal kozen we voor een pakkende boodschap (via voice-over) en bijpassende beelden.

Overtuigen in slechts enkele seconden

Dankzij de ontdekking van insuline 100 jaar geleden, kunnen diabetespatiënten vandaag een kwalitatief leven leiden. Maar wetenschappelijk onderzoek blijft belangrijk om dit continue te verbeteren. Daarom vraagt Diabetes Liga om te blijven doneren voor onderzoek. Om mensen daartoe aan te sporen, maakten we een extra video. Een video-format kan namelijk zeer effectief zijn om in slechts enkele seconden de kijker te overtuigen.

social_posts

Dé manier om een jonge doelgroep te bereiken

Vaak wordt diabetes gelinkt aan een oudere populatie, maar ook jongeren worden er steeds vaker mee geconfronteerd. Om die jongere doelgroep te bereiken moet je actief zijn op social media.
Daarom gaven we de Diabetes Liga enkele tips voor hun contentkalender. We benadrukten het belang van verschillende soorten posts en de mogelijkheden tot interactie: van link-, foto- en videoposts tot het gebruiken van polls. Samen met hen bepaalden we de beste momenten om te posten. Door vooraf de targets te bepalen, konden we de campagnes optimaliseren en resultaatgericht adverteren.

Een herkenbare stijl

Wanneer iemand beelden van je organisatie ziet en die meteen linkt aan je organisatie, dan ben je goed bezig. Voor een herkenbare stijl, moet er worden nagedacht over typografie, beeld- en kleurgebruik.

We gaven Diabetes Liga de tip om steeds te werken met eigen gecreëerde beelden om zo de uniciteit van het merk te benadrukken. Ook de felblauwe cirkel die steeds terugkeert, zorgt ervoor dat iedereen weet dat het over Diabetes Liga gaat.

80jaar

Contacteer ons

Ook hulp nodig om je verhaal online te brengen?

Contacteer ons

Share this post